persberichten.be
- bron van nieuws -
zelf artikel toevoegen

CategorieŽn
Bedrijfsnieuws
Gezondheid
Culinair
Cultuur
Toerisme
Sport
Recreatief
Wetenschap
Politiek
Wonen
ICT
Varia


Omzet van Santafixie in 2014 verdubbeld, verwachting dat groei doorzet (5 maart 2015)

Santafixie bereikt omzet van 1,2 miljoen euro dank zij verkopen in buitenland

Santafixie, een van oorsprong Spaanse online winkel voor fixie fietsen, heeft in 2014 haar omzet zien verdubbelen danzij de verkopen in het buitenland. In 2014 is een omzet van Ä1.200.000,- bereikt dankzij uitbreiding naar nieuwe markten als Nederland en Frankrijk. Deze buitenlandse markten waren vorig jaar goed voor 60% van de omzet. Verwacht wordt dat de omzet in 2015 verder zal stijgen, onder andere door groei van de Nederlandse online winkel www.santafixie.nl.

Xavier Claveria, oprichter van Santafixie zegt: Ons doel is om te blijven groeien. We willen de landen waarin we al actief zijn met een lokale website verder uitbouwen en in 2015 mogelijk websites in andere landen openen. We willen de Europese leider zijn voor urban bikes en daarvoor is een ambitieuze strategie van internationalisering vereist.

Cross border succes
Om als Spaans bedrijf in Nederland succesvol te worden, heeft Santafixie de Nederlands-Spaanse crossborder specialist Ecommerce Managers in de arm genomen. Voor de Nederlandse website van Santafixie is Ecommerce Managers verantwoordelijk voor onder andere de online marketing en de Nederlandstalige klantenservice. Claveria: Nederland is marktleider in de wereld op het gebied van stedelijke fietsen. Een belangrijk land dus voor ons door zijn fietscultuur en dat is een van de redenen waarom we in 2014 de Nederlandse online fixie bike shop geopend hebben. Ecommerce Managers helpt om de website een lokale touch te geven en zorgt ervoor dat Santafixie.nl in contact komt met de doelgroep via de juiste kanalen.

Specialisatie en kennis
Een van de belangrijkste redenen voor de sterke groei is de specialisatie van Santafixie in fixie fietsen binnen de brede sector van fietsen. De gebruikers zijn voornamelijk jong volwassenen in de leeftijd 16 tot 35 jaar die online zoeken en het verschil weten tussen een gespecialiseerde webshop en meer algemene sportzaken. Bovendien weet de doelgroep vaak goed wat ze zoekt en komt ze bij Santafixie terecht, waar deze specifieke kennis over het product beschikbaar is. Zo vormt een afdeling van professionele fietsenmakers die adviseert en helpt een deel van het team. Eerlijk gezegd zijn er weinig online winkels die deze service bieden., aldus Claveria.

Ook voor 2015 wordt verwacht dat deze service zal bijdragen aan een verdere groei van de verkopen in het buitenland en internationalisering.

E-mail: info@santafixie.nl




Het bovenstaande artikel is geschreven door iemand die mee heeft gewerkt aan deze website. U kan zelf ook meewerken door een persbericht in te zenden via het daartoe bestemde formulier. Artikelen over heel diverse onderwerpen zijn toegelaten. U kan zich natuurlijk ook beperken tot het lezen van de artikelen die u interesseren.
To The Point bvba, Parkstraat 41, 9700 Oudenaarde